• Iga Majewska

Jak ćwiczyć poprawnie? Pilatesowe porady cz. 1

Updated: Apr 16

W pilatesie technika wykonywania ćwiczeń to podstawa. Dlatego razem z Sense Studio przygotowaliśmy serię video-poradników do wybranych ćwiczeń z pilatesowej maty.


Oprócz wskazówek do ćwiczeń, Asia Barcikowska z Sense Studio pokazała też, jak wybrane ćwiczenia z maty mogą wyglądać na pilatesowych maszynach.


1. Setka

To ćwiczenie otwierający repertuar klasycznych ćwiczeń pilatesu na macie. Ma rozgrzać i dać impuls do pracy mięśniom brzucha.



2. Roll Up

Nie ma lekcji pilatesu bez ćwiczeń skupiających się na artykulacji kręgosłupa, czyli szukania ruchomości pomiędzy każdy kręgiem. Roll Up to test dla siły brzucha i umiejętności kontrolowania ciała.



3. Spine Stretch

Pilates skupia się na mięśniach core. W tym ćwiczeniu uczymy się jak użyć brzucha do zgięcia kręgosłupa. Rozciąganie tyłu nóg jest tylko elementem bonusowym.



4. Swan

Po zgięciu kręgosłupa należy mu się porządny wyprost. Z kontrolą, mocnym brzuchem i bezpiecznym odcinkiem lędźwiowym.



5. Thigh Stretch

Co może pójść nie tak w tym ćwiczeniu? Tłumaczymy i pokazujemy dos & don'ts.



Kolejne 5 ćwiczeń rozłożymy na części pierwsze w części drugiej artykułu.


Za współpracę przy materiałach dziękuję zespołowi pięknego Sense Studio.